Po prázdninové pauze od networkingových snídaní jsme se 24. září znovu u jedné sešli. Naším hostem byla Pavla Petrů, která se v současnosti věnuje především AI, LinkedIn, Canvě a copywritingu. S námi ale zavzpomínala na její působení v roli redaktorky a později také editorky v Deníku a přinesla nám zajímavé a praktické informace ohledně PR a komunikace s médii.
Většinu z účastníků akce zajímalo, jak a koho oslovit, když se chceme stát součástí rozhovoru nebo jinak docílit medializace, a jak projít přes “výběrové řízení” v novinářských redakcích. Pavla nám na vše dala odpovědi!
Nejprve jsme nahlédli pod pokličku problému oslovování novinářů, kdy nám Pavla představila strategii cílení laserem. Nezáleží na množství oslovených novinářů, ale na jejich pečlivém výběru.
Pro začátek bychom si každý měl sepsat témata, kterým se věnujeme, ke kterým se v médiích vlastně můžeme vyjadřovat. A nemusíte se omezovat čistě na pracovní záležitosti – pokud se něčemu věnujete ve svém volném čase, připište to na seznam! Pro oči novinářů to pak vaší osobě dodá přidanou hodnotu.
Dalším krokem je hledání “našich lidí”, tzn. novinářů nebo jiných lidí působících v médiích, kteří se věnují našemu tématu. Najdeme je tak, že pročteme všechny články, které s námi zvoleným tématem souvisí. Na základě toho si vybereme 5-10 novinářů, které oslovíme. Nezapomínejte, cílíme laserem, nejde nám o kvantitu.
A teď už k poslední fázi – k samotnému oslovování. Novináře je potřeba oslovit s nějakým zajímavým tématem, např. zajímavou novinkou v oboru nebo vyjádřením k ve společnosti aktuálně řešenému problému. Do e-mailu/telefonátu je nutné shrnout 3 základní informace – kdo jsem, co dělám a k čemu se můžu vyjádřit.

Začátek máme úspěšně za sebou, teď si ještě shrneme nejčastější chyby v komunikaci s médii, kterým je potřeba se vyhnout:
- hromadné rozesílky,
- telefonáty během uzávěrky,
- snaha měnit titulky,
- porušení embarga,
- velké přílohy.
Během Pavliny přednášky se rozvedlo několik zajímavých diskuzí, při nichž i ostatní účastníci sdíleli své zkušenosti s médii, takže se nám dostalo opravdu dostatek zajímavých postřehů z praxe! Všichni účastníci odešli s hlavou plnou nových informací a teď už záleží jen na nich, jak a jestli je využijí v praxi.